صفحه خرید اینترنتی 2 شاپ می 1 ثبت آگهی رایگان ماشین در بوق 3 خرید از فروشگاه پرزگیر دوکاره arso لوازم آشپزخانه دکوراسیون پرزگیر لباس mic آشپزخانه دوره ICDL در تبریز قیمت امروز ماشین
حذف در پنل کاربری [X]
کلین روم

کلین روم

قیمت: 0 تومان

کلین روم چیست؟

کلین روم یا اتاق تمیز در واقع مکانی است بسیار تمیز، که قطر ذرات معلق در هوا در آن در حد میکرون و زیر میکرون می باشد و مشخصاً در این محیط مقدار آلاینده های زیست محیطی بسیار پایینتر از آلاینده ها در یک محیط بسته می‌باشد. امروزه این کلین روم ها با استفاده از ساندویچ پانل ها ساخته میشوند.

کلین روم

تاریخچه کلین روم

با پیشرفت فناوری در دهه 1940 میلادی، كارشناسان و محققين كشورهاي پيشرو غربي در جريان توليد و نوآوري به مشکلاتی برخورد می کردند كه هميشگي نبود ولي بر روند كارهاي توليدي و تحقيقاتي آنها اثر منفی داشتند. پس از بررسی های زیاد محققین در این زمینه، ریشه این مشکلات را در وجود گرد و غبار و آلودگی ها در فضای اتاق یافتند و چاره آن را در درزبندی دربها و رنگ آمیزی در دیوارها دیدند و نام اتاق های سفید (White Rooms) را برای آنها انتخاب كردند.

در این اتاق ها قطر ذرات قابل دیدن 25 ميكرون به بالا بود که با پیشرفت فناوری حتی وجود این حجم ذرات در اتاق قابل قبول نبود و نیاز بر این بود تا ذرات با قطر نیم میکرون هم تحت کنترل باشند و از این رو با استفاده از ساندویچ پانل های پلی اورتان و درز بندی درست، از ابتدای دهه 1970 فضاهایی ساخته شد که واژه اتاق تميز (Cleanroom) ( کلین روم ) را بر آن نهادند. همچنین در دهه 1990 با پيشرفت بیشتر فناوری توليد ساندویچ پانل ها که شامل ساندویچ پانل دیواری و ساندویچ پانل سقفی است، کلین روم هایی (اتاق تمیزی) ساخته شدند که حتی ذرات با قطر پنج صدم میکرون به بالا نیز در آنها تحت کنترل بود.

كاربردهای اتاق تميز

کلین روم در داروسازی:

- در آمپول پر كنی
- ميكروب شناسی حيوانی ( PATHOGEN FREE ANIMAL , SPF ANIMAL )
- توليد آنتی بيوتيكها
- داروهای معمولی و طبيعیکلین روم,اتاق تمیز,cleanroomکلین روم داروسازی

کلین روم در پزشكی:

- در جراحی های معمولی و حساس و دقيق
- اتاق بازگشت به حالت طبيعي ( CCU RECOVERY ROOM )
- اتاق نوزادان
- اتاق بيماران تحت نظر خاص

کلین روم,اتاق تمیز,cleanroomکلین روم پزشکی

کلین روم در صنعت هوایی:

- صنايع هواپيمايي
- سيستم هاي ناوبري
- تعميرات و اورهال قطعات حساس و دقيق و مونتاژ آنها

کلین روم,اتاق تمیز,cleanroomکلین روم

کلین روم در صنعت:

- در صنعت نيمه هادی . الكترونيك . ابزار دقيق مانند: ژيروسكوپ، راكت، ساعت، دستگاه هاي اندازه گيري، بالبيرينگها
- اپتيك، توليد ليزر

شرکت ماموت یکی از مجریان کلین روم در خاورمیانه است که با مهندسین مجرب در این زمینه فعالیت های گسترده ای انجام داده است. برای دریافت اطلاعات بیشتر می توانید با شماره تلفن های 44030121 و 44030122 تماس حاصل فرمائید.

همچنین برای دریافت کاتالوگ ساندویچ پانل کلیک کنید.


برچسب ها: کلین روم , کلین روم چیست , کلین روم داروسازی , تجهیزات کلین روم , اتاق تمیز , cleanroom ,