2 شاپ می 1 ثبت آگهی رایگان ماشین در بوق 3 خرید از فروشگاه پرزگیر دوکاره arso لوازم آشپزخانه دکوراسیون پرزگیر لباس mic آشپزخانه قیمت امروز ماشین بوق
حذف در پنل کاربری [X]
حسابرسی بیمه

حسابرسی بیمه

قیمت: 0 تومان

حسابرسی بیمه چیست

حسابرسی بیمه و یا به اصطلاح حسابرسی تامین اجتماعی در زندگی کارگران و کسانی که به صورت اجباری بیمه می شوند از اهمیت بسیاری زیادی برخوردار است به دلیل اینکه پرداخت حق بیمه به منظور برخورداری و بهره مندی کارگران از خدمات تامین اجتماعی بوده و جهت معاش و سلامت بیمه شدگان و خانواده های آنها می باشد . بازرسی بیمه ای در سازمان تامین اجتماعی و به منظور شناسایی کارگران و تامین حقوق بیمه ای آنها انجام می شود.

انواع بازرسی بیمه

بازرسی کارگاه ها : این بازرسی به دلیل شناسایی نیروهای مولد وکارگران می باشد .
بازرسی دفاتر قانونی :این بازرسی نوعی حسابرسی بیمه ای از دفاتر قانونی می باشد.

بازرسی بیمه ای در اصل حسابرسی هزینه ای بوده در صورتی که در قسمت مالیات بازرسی در بخش درآمدهای یک شرکت یا بنگاه اقتصادی صورت می پذیرد . در واقع حسابرسی مالیاتی ،حسابرسی درآمدی است و در نهایت هزینه ها از درآمدهای بنگاه اقتصادی کسر می گردد.
در حسابرسی بیمه ای با بازرسی دفاتر قانونی هزینه های مربوط به کار در نظر گرفته شده و درآمدها و هزینه های دیگر موسسه در نظر گرفته نمی شود.

در نتیجه در حسابرسی بیمه ای و بازرسی دفاتر قانونی تمامی اسناد و مدارکی مورد بررسی قرار می گیرد که مربوط به هزینه های شرکت است و مواردی که مربوط به استفاده از کار و اشتغال و نیروی انسانی است در نظر گرفته شده و حق بیمه آنان تعیین می شود.
حسابرسی بیمه یا همان حسابرسی قانونی در واقع شامل هزینه های مربوط به کار بوده و ارتباطی با درآمدهای حاصل از فعالیتهای موجود در کارگاه ندارد درواقع هزینه هایی که برای کارگران صورت گرفته به همراه حق بیمه آنان محاسبه و دریافت می گردد.

حسابرسی بیمه ای یا حسابرسی قانونی مدارک 1 ساله کارگاه را بررسی کرده و هرگونه بدهی باقیمانده از عدم پرداخت بیمه را محاسبه و منظور میکند و بدهی کارفرما در زمینه بیمه تعیین می شود و بعد از آن به مدت 1 ماه به کارفرما زمان داده می شود تا بدهی مربوطه را پرداخت نماید. چنانچه کارفرما از پرداخت بدهی بیمه ای که دارد خودداری کند و یا در پرداخت آن تاخیر کند بابت هر ماه تاخیر در پرداخت بدهی بیمه خود به میزان 2% جریمه خواهد شد.

موارد شامل حسابرسی بیمه ای

• تمامی مبالغی که به منظور حقوق و دستمزد و مزایای قانونی به کارگران تعلق میگیرد .
• مبالغی که به پیمانکاران پرداخت می شود به علاوه مفاصا حسابی که از تامین اجتماعی گرفته نشده .
• هر گونه مبلغی که به افراد حقیقی و حقوقی به عنوان حق الزحمه پرداخت شود .
شایان ذکر است ، مواردی وجود دارد که جز استثنائات بوده و حق بیمه به آنها تعلق نمیگیرد.

حسابرسی دفاتر قانونی جز وظایف کارشناسان موسسه حسابرسی تامین اجتماعی بوده و به کارمندان شعب تامین اجتماعی مربوط نمی شود.
پس از انجام حسابرسی و تعیین مبلغ بدهی ، چنانچه کارفرما مبلغ مربوطه را پرداخت نماید ،کلیه معوقات قبلی وی دیگر در نظر گرفته نخواهد شد و وضعیت بدهی کار فرما به سازمان تامین اجتماعی به شکل تسویه کامل می باشد.

اخیرا با در خواست وزیر کار ، رفاه و تامین اجتماعی در خواست بررسی تنها یک سال قبل مدارک کارفرمایان توسط حسابرسان سازمان تامین اجتماعی شده و مدارک 10 سال قبل دیگر مورد بررسی قرار نمی گیرد.البته این به صورت قانونی و دستور اداری نبوده است. این عمل در درجه اول به نفع کارفرمایان بزرگ بوده و درواقع برای کارفرمایان و سازمان تامین اجتماعی بسیار منصفانه است ولیکن گاهی به علت عدم آگاهی بازرسان و حسابرسان تامین اجتماعی نارضایتی هایی به وجود می آید.

از دیگر مشکلاتی که در این زمینه وجود دارد این است که بسیاری از کارفرمایان دفاتر قانونی نداشته و اینطور فکر می کنند که نبود این دفاتر به نفع آنان است و در هنگام حسابرسی بیمه ای که انجام می گیرد آنان مبالغ کمتری را به عنوان حق بیمه پرداختی بپردازند .درواقع این تصور کاملا اشتباه است و حق بیمه پرداختی آنان با استفاده از اطلاعات مالیاتی که از طریق استعلام از سازمان امور مالیاتی بدست می آید ، محاسبه و اخذ می گردد.چه بسا با وجود دفاتر قانونی حق بیمه پرداختی آنان کمتر از زمانی میشد که دفاتر قانونی ندارند.

شرکت ها و موسسات بزرگ برای انجام امور خود نیاز به حسابرسان خبره دارند و با سپردن امور خود به حسابرسان مجرب و پیش حسابرسی آنان میزان دقیق مبالغ بیمه مشخص شده و حق بیمه بیشتری از موارد قانونی نپردازند و همچنین از به وجود آمدن جرائم مالیاتی جلوگیری کنند و مبالغ حق بیمه را تا حد بسیار زیادی کاهش دهند.

موسسه حسابرسی محاسبان با بهره مندی از دانش افرادی حرفه ای و کارشناسانی مجرب در این زمینه میتواند برای شما پیش حسابرسی بیمه انجام داده و شما را از پرداختن حق بیمه ای بیش از اندازه ی تعیین شده در قانون نجات دهد و از بوجود آمدن جرائم مالیاتی جلوگیری کند. برای اطلاعات بیشتر و مشاوره در زمینه حسابرسی بیمه ،مسائل و موارد بیمه ای ، بیمه کارگری ،حق بیمه ، اطلاعات راجع به تامین اجتماعی و مسائل قانون کار و استخدام و یا مشاوره مالی و مالیاتی رایگان ، مشاوره مالیاتی رایگان کافیست باما در تماس باشید و از خدمات حسابرسی رایگان در زمینه انواع حسابرسی ، گزارش حسابرسی ، قرارداد حسابرسی ، تهیه و تنظیم اظهارنامه استفاده کنید.


برچسب ها: موسسه حسابرسی , شرکت حسابرسی , خدمات حسابرسی , حسابداری , حسابرسی ,