2 شاپ می 1 ثبت آگهی رایگان ماشین در بوق 3 خرید از فروشگاه پرزگیر دوکاره arso لوازم آشپزخانه دکوراسیون پرزگیر لباس mic آشپزخانه قیمت امروز ماشین بوق
حذف در پنل کاربری [X]
ویژگی های ساندویچ پانل

ساندویچ پنل

امروزه با گسترش در صنعت ساختمان سازی یکی از مصالح ساختمانی که بسیار مورد استفاده قرار می گیرد، ساندویچ پانل می باشد. ساندویچ پانل ها از دو لایه از جنس ورق های گالوانیزه، آلوزینک، آلومینیومی، استنلس استیل، مس و پی وی سی و فومی عایق مابین این دو لایه از جنس پشم سنگ، پلی یورتان و پلی استایرن تشکیل شده است. ظاهر این مصالح به دلیل شباهتی که به ساندویچ دارند نام ساندویچ پانل به خود گرفته است. به دلیل ویژگی های ساندویچ پانل، در موارد بسیاری از جمله ساخت کانکس، سوله ، سازه های صنعتی و ... از آن استفاده می شود.

انواع ساندویچ پانل

ساندویچ پانل سقفی

ساندویچ پانل دیواری

انواع ورق در ساندویچ پانل

آلوزینک

ورق آلوزینک یا (Aluzinc، Galvalume، Zincalume) یکی از ورق هایی است که در ساندویچ پانل ها استفاده می شود. آلوزینک، گالوانیزه نورد شده با ترکیبی از آلومینیوم، روی و سیلیکون می باشد. در شرایطی که محیط دارای اسیدیته بالا است و همینطور در فضاهای متراکم صنعتی از ساندویچ پانل هایی با ورق آلوزینک استفاده می شود.

گالوانیزه

ورق گالوانیزه (Galvazinc) در محیطی استفاده می شود که رطوبت بالایی دارد، این ورق دارای روی (Zn) با حفاظت کاتدی است و در اندازه های مختلف بسته به نوع کاربرد آن تولید شده و در برابر خوردگی و زنگ زدگی مقاوم است. از مزایایی که این ورق دارد طول عمرو دوام بالای آن در برابر حوادث طبیعی می باشد. قیمت مناسب و هزینه نگهداری پایین این ورق از دیگر خصوصیات این نوع ورق است و به علت کنترل خوردگی آهن و فولاد در ساخت ساندویچ پانل ، اتومبیل و رابیت های مورد استفاده در سقف ها ، یخچال ها و ... دارای کاربرد بسیاری است.

آلومینیوم

ورق آلومینیوم از جمله ورق هایی است که پس از آهن، در صنعت کاربرد بسیاری دارد و دارای اهمیت زیادی است. آلومینیوم فلزی است که بسیار نرم و سبک است و قابل انعطاف و در برابر زنگ زدگی و خوردگی مقاومت بالایی دارد به همین دلیل در ساخت ساندویچ پانل ها کاربرد فراوانی دارد.

انواع ساندویچ پانل بر اساس نوع عایق

  • ساندویچ پانل پلی استایرن
  • ساندویچ پانل پلی یورتان
  • ساندویچ پانل پشم سنگ

ویژگی های ساندویچ پانل

ویژگی های ساندویچ پانل پلی استایرن

مزایا:

قیمت پایین

عایق صوتی

وزن پایین و سبک

معایب:

عایق نیست

قابل اشتعال بوده

ویژگی های ساندویچ پانل پلی یورتان

مزایا:

مقاوم

عایق حرارتی

وزن بسیارسبک

ضریب حرارتی پایین

معایب:

قیمت بالاتر به نسبت پنل های دیگر

ویژگی های ساندویچ پانل پشم سنگ

مزایا:

عایق صوتی

عایق حرارتی در برابر آتش

معایب:

نفوذ آب

در صد بالاتر ضد حریق نسبت به ساندویچ پانل های دیگر

برای تولید هسته داخلی ساندویچ پانل ها با توجه به نوع کاربرد آن، از مواد متفاوتی استفاده می شود. ساندویچ پانل پلی یورتانی که برای پوشش دهی بیرونی استفاده می شود باید دارای خصوصیت ضد خوردگی و مقاوم در برابر رطوبت باشد و ازورق آلومینیومی، ورق گالوانیزه، ورق های رنگ دار و برای مصارفی مانند عایق کاری کف سردخانه، کف سازه دریایی و ... از فویل آلومینیومی، نایلون پلی اتیلن و کاغذ استفاده شود.


برچسب ها: ساندویچ پانل , ساندویچ پانل سقفی , ساندویچ پانل پلی یورتان , ساندویچ پانل پلی استایرن ,